Hein van Rietschoten is ‘hoofd maintenance’ binnen Scania en verantwoordelijk voor het onderhoud. In de zomerstop draait zijn team juist overuren.
Volledig scherm
PREMIUM
Hein van Rietschoten is ‘hoofd maintenance’ binnen Scania en verantwoordelijk voor het onderhoud. In de zomerstop draait zijn team juist overuren. © Frans Paalman

Normaal krioelt het bij Scania Zwolle van de werknemers, maar hoe anders is dat nu: 'Gewoon nodig’

Op het drukste moment van de dag lopen er op het Scania-terrein in Zwolle doorgaans zo’n 2400 medewerkers vanuit de hele regio rond. Maar nu de internationale vrachtwagenbouwer zomerstop heeft, zijn dat er nog maar 250. Is zo’n pauze wel van deze tijd? ,,Voor het grote onderhoud hebben we deze periode gewoon nodig.”  

0 reacties

  1. Zwolle krijgt een heuse kerstwinkel, mét oog voor het milieu: ‘Charme van tweedehands laten zien’

    Zwolle krijgt een heuse kerstwin­kel, mét oog voor het milieu: ‘Charme van tweede­hands laten zien’

    Het kwik steeg afgelopen dagen nog richting 20 graden, maar in Zwolle is men met de gedachten al bij de kerstdagen. Aan de Diezerstraat opent eind namelijk de Kerst Pop-Up, een samenwerkingsproject van tientallen Zwolse scholen, bedrijven en organisaties. In de pop-upstore kan het winkelend publiek kerstspullen kopen en tegelijk kennismaken met het belang van duurzaamheid en een circulaire economie.
  2. ‘Mag ik rechts inhalen op de snelweg als anderen onnodig links rijden?’
    VRAAG & ANTWOORD

    ‘Mag ik rechts inhalen op de snelweg als anderen onnodig links rijden?’

    ‘Op de route Eindhoven-Schiphol bestaat een groot deel van de snelweg uit vijf rijstroken’, aldus lezer Tuscar Leiseboer in de vraag & antwoord-rubriek van onze autoredactie. ‘Vaak rijden er auto’s op de vierde of zelfs vijfde rijstrook terwijl er meer dan genoeg ruimte is op de eerste drie. Als ik op de eerste strook rijd en zo’n auto in wil halen, moet ik dan helemaal naar de vijfde (meest linker) strook als er iemand op de vierde rijdt?’

In samenwerking met indebuurt Zwolle